Музика –

це мова почуттів.

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

 

 

Музичний керівник

     Особлива роль в естетичному вихованні належить музичному мистецтву. Завдяки великій емоційній силі музика впливає на особистість дитини дошкільного віку. Для успішного розв’язання завдань естетичного виховання необхідно з раннього віку прилучати дитину до музики. У складному та багатогранному процесі прилучення дошкільників до музики велика й значна роль перших педагогів – вихователя та музичного керівника. Саме вони вводять дитину в прекрасний світ музики, і яким буде знайомство дитини з музикою, чи стане музика невід’ємним компонентом життя дитини, а згодом і дорослої людини,багато в чому залежить від них. В дошкільному навчальному закладі № 33 працює два музичних керівника: Тарасова Світлана МиколаївнаЧелембей Олена Володимирівна

     Музичні керівники проводять музичні заняття у всіх групах, починаючи з груп раннього віку, де виховуються діти 3-го року життя. Заняття проводяться 2 рази на тиждень в ранкові години. Їх тривалість різна, залежно від віку дітей. Перед заняттям музичні керівникі відвідують групу для того, щоб дізнатися про здоров'я дітей, їх настрій. Вони також готують музичну залу до заняття: провітрюють, підбирають необхідне обладнання, атрибути, розставляють стільчики і т.д.

   

 

Окрім занять музичні керівники готують і проводять музичні розваги і святкові ранки. Вечори розваг  організовуються двічі на місяць у кожній  віковій групі. Проводяться розваги у другій половині дня. Тривалість вечорів для дітей молодших і середніх груп 15 - 20хв, для старшої 20 - 30хв.

   Велика підготовча роботи вимагається від музичного керівника для проведення свят: це і складання програм свят і відпрацювання разом з ведучою сценаріїв, і оформлення приміщення та ін. Діти готуються до  розваг і святкових ранків під час музичних занять  а також інших видів освітньо-виховної роботи. Музичні керівники проводять з вихователями групові та індивідуальні заняття та консультації, на яких розучуються рухи, пісні, інсценізації, які з часом  будуть виконувати діти або вихователі на святах, а також  продумуються та готуються святкові сюрпризи і репертуари розваг. Вони разом продумують, як краще і цікавіше провести вечір розваг за участю дорослих, з'ясовують  роль кожної дитини у святковому ранку, планують самостійну діяльність дітей, готують костюми та різні атрибути. Проводиться робота з ознайомлення вихователів з методикою гри на дитячих музичних інструментах.

 

Головні завдання музичного виховання:

  1.  Виховувати у дітей інтерес до музики.

  2. Збагачувати музичні враження дітей, знайомлячи їх з різноманітними музичними творами.          

 3. Ознайомлювати дітей з елементарними музичними поняттями, навчати найпростішим навичкам у   всіх видах музичної діяльності – слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи, гра на дитячих музичних інструментах; щирості, природності і виразності виконання музичних творів.

  4. Розвивати емоційну чутливість, сенсорні здібності та ладо-висотний слух, почуття ритму формувати співочий голос та виразність рухів.

  5. Розвивати творчу активність у всіх доступних дітям видах музичної діяльності: передачі характерних  образів в іграх та хороводах; використанні вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених сполученнях; імпровізації маленьких пісень, розспівок. Формувати самостійність, ініціативу та прагнення застосовувати вивчений репертуар у повсякденному житті, музиціювати, співати, танцювати.

Дитина має очевидні музичні здібності, якщо:  

  • Впізнає мелодії   
  • Почувши музику, із задоволення підспівує або поспішає танцювати під неї
  • При співі або грі вкладає у виконання почуття і емоції
  • Розуміє і може описати словами характер і настрій музики      
  • Самостійно наспівує почуті мелодії      
  • Швидко і легко повторює ритм і мелодію       
  • Вигадує власні мелодії      
  •  Навчився або вчиться грати на якому-небудь музичному інструменті      
  • Має музичні переваги щодо вибору діяльності.   

Дитина має артистичні здібності, якщо:  

  • З легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими 
  • З великим бажанням виступає перед аудиторією
  • Вміє добре викладати свої думки        
  • Прагне викликати емоційні реакції у інших, коли із захопленням щось розповідає
  • Часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами
  • Змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає
  • Легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя і тому подібне
  • Пластично і органічно рухається
  • Любить і розуміє значення красивого одягу,  вбрання для створення образу