«Треба це добре пам’ятати, коли ми порушуємо проблему
вдосконалення педагогів:
без вільного розв’язування
творчої ініціативи педагога, без вільного виявлення
його творчої особистості, без уваги до його індивідуальності,
характеру, нахилів, одним напихуванням новими і новими
«предметами» на курсах удосконалення, мені здається.
Ми не зможемо створити потрібний нам тип педагога».
Марієтта Шагінян
Вихователь-методист:ЧАБАН ЛЮДМИЛА БОРИСІВНА
Освіта:
вища, закінчила у 2002 році Полтавський державний педагогічний університет ім. В.Г. Короленка і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дошкільне виховання»
Стаж роботи: 24 роки
В своїй роботі дотримуюсь правила:
«НЕ СОГЛАСЕН – ВОЗРАЖАЙ, ВОЗРАЖАЕШЬ – ПРЕДЛАГАЙ, ПРЕДЛАГАЕШЬ – ВЫПОЛНЯЙ!»
Методист – політ думок у безхмар’я до висот. Це – професія душі, це – скарбниця знань усіх. Методист – учитель, друг і порадник, а навкруг. Біля нього скільки світла, що творчість квітами розквітла. Методист – це в серці стук, працьовитість вмілих рук. Це методики криниця і майстерності крамниця.
Кваліфікаційна характеристика посади вихователя-методиста дошкільного навчального закладу
Завдання та обов’язки:
· відповідає за організацію освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі;
· створює умови для забезпечення фізичного та психічного розвитку дітей, впровадження компетентністного та особистісно-орієнтованого підходів у практику роботи;
· спрямовує педагогів на інтегрований підхід у вихованні дітей дошкільного віку;
· вивчає стан навчально-методичної роботи у закладі, узагальнює результати педагогічної діяльності коллективу;
· визначає пріоритетні напрями роботи, складає річний план роботи закладу, організовує календарне і перспективне планування діяльності вихователів різних вікових груп, музичних керівників, інструкторів з фізкультури та керівників гуртків, здійснює контроль за їх реалізацією.
· бере участь у визначенні змісту роботи педагогічної ради;
· координує роботу з розроблення необхідної методичної документації, підготовки та проведення педагогічних рад і методичних заходів місцевого рівня;
· здійснює систематичний контроль за якістю педагогічного процесу в закладі, консультує педагогів з різних актуальних і проблемних питань;
· сприяє реалізації диференційованого підходу до вихованців, виявленню їх індивідуальних особливостей, здібностей, таланту;
· відповідає за організацію роботи методичного кабінету, його наповненням відповідною навчально-методичною і художньою літературою, зразками сучасних засобів розвитку і навчання дітей дошкільного віку;
· формує картотеку перспективного педагогічного досвіду працівників закладу;
· використовує в своїй роботі сучасні новітні технічні засоби;
· сприяє підвищенню кваліфікації та професійної майстерності педагогічних працівників;
· консультує батьків з питань виховання, освіти дітей;
· створює умови для сприятливого психологічного клімату в закладі та сприяє виконанню правил охорони праці і безпеки життєдіяльності педагогічних працівників та вихованців закладу;
· вдосконалює свій професійний рівень, педагогічну й методичну майстерність, загальну культуру;
· застосовує професійні знання в практичній педагогічній та методичній діяльності;
· дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку і посадової інструкції; виконує рішення педагогічної ради.
Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
• Підвищення соціально–психологічної культури вихователів;
• Вдосконалення педагогічної майстерності;
• Розвиток спеціальних умінь та навичок;
• Педагогічна співпраця з вихователем
• Робота в режимі довіри, доброзичливості
• Творча атмосфера , стимулювання творчої активності
• Принцип допоміжно–регульованого контролю
• Надання вихователеві права вибору
• Системність методичних заходів
• Щоденна допомога
• Випереджальний характер методичної роботи